• Sportpodoloog

    Sportpodoloog

    In het voorjaar 2015 heb ik met veel plezier de opleiding sportpodologie gevolgd.

    In toenemende mate worden de voordelen van regelmatige beweging voor zowel lichaam als geest onderkend. Leeftijd speelt steeds minder een rol. Voor iedereen is een geschikte activiteit te vinden. Ook steeds meer ouderen blijken met veel plezier deel te nemen aan diverse takken van sport. Goede voorlichting van de sportpodoloog is onontbeerlijk om het sportplezier te verhogen en blessures of sportgerelateerde klachten te voorkomen of te verhelpen.

    De sportpodoloog speelt hierin een belangrijke rol. Hij/zij weet alles over kenmerken van sportschoenen zoals stabiliteit, demping en afwikkeling. De kennis van voeten, van de belasting van de voet bij sport en van sportschoenen wordt gebruikt om tot een individueel advies te komen.

    Zorg voor lenige en sterke voeten.

    Rek de wreef van uw voet regelmatig. Doe dit door uw voet naar achteren te steken en met uw tenen op de grond de wreef lichtjes naar voren te drukken. Maak de onderzijde van uw voet los. Masseer de hele onderzijde van uw voet met een foam-, tennis- of golfbal. Loop in huis zoveel mogelijk op blote voeten of sokken (dit geldt niet voor diabetespatiƫnten). Loop blootsvoets afwisselend op de buitenrand, binnenrand en hak van uw voeten. Doe dit dagelijks.

    Haal het maximale uit uw sportprestaties en blijf niet sporten met pijn! Neem op tijd contact op met de sportpodoloog.

    Leave a reply →